Wednesday, February 29, 2012

Cerita Q ke 'Skol'

Alasan untuk lama tidak ber'blog', tetap sama. Bz la sangat kan. Tetiba hari ni ada mood plak nk baca blog kawan2 dlm list ni. Mood pon mula lah datang untuk menaip sepatah dua kata. Hari2 mendatang memanglah sangat bz dengan schedule chocolate yang tidak menentu dari customer (Alahamdulillah rezki). Sampai tak muncul2 idea nk update blog kesyanganku ini. Nak update sket la pasai si kecik yang sorang ni.

Alhamdulillah tahun ni Q akan melangkah ke tahun yg ke-2 pada 19 March 2012 ni. Tak terasa aku dia dah membesar dengan cepat. Mulalah rasa rindu nak baby lagi (cewahhhhh.... mmg rindu). Klo ada rezki nak la menambah lagi. Lagi pon tahun ni Q dah pon 2 tahun. Target untuk Breastfeed Q, diizinkan Allah dengan sempurnya hingga ke saat ini, Alhamdulillah. So bolehlah nak mencuba lagi. (Heeeee...hehehehe...)

Alhamdulillah jugak tahun ni aku & suami telah pon mengambil keputusan untuk masukkan Q ke tadika. Memang tak de dalam planning lansung pada mulanya. 6 bulan Q di hantar ke nursery. Tp tiba2 saja aku rasa gatai2 kaki pada Dec last year saja nak p survey Tadika Q-dees. Asalnya Q-dees hanya menerima kids yang berumur 3 tahun, tapi bila Madam Principal tengok je Q, dia cakap, "bolehlah, kita bagi je dia join2 je klas yang ada. Tumpang2 balajar". Memadangkan aku dh keliling habis kawasan Q-dees tu, hati rasa macam dh jatuh cinta dgn environment sekeliling. Balik rumah terus cakap ngn suami, boleh ke nk anta Q masuk tadika di usia dia 1 tahun 10 bulan ni? Suami cakap kalau aku on, dia pon on aje. So walaupon nerves, tp klo hati redha, eden toray je la. Esoknya terus anta Q dan tingai dia cam tu je. Mula dengar nangis, "hek..." aje. Esoknya terus ok2 aje. Alhamdulillah. Mula macam tak caya je Q masuk tadika umur 1 tahun 10 bulan. Tapi lama2 dh ok, Q pon sgt suka pegi 'skool'.

Skol time!

Bagi aku Tadika Q-dees sangat ok kerana modul2 pendidikan yang diserapkan semuanya menepati apa yang aku nak. Ada reading, chinese, J-Qaf utk bahasa Arab & lain2 aktiviti pendidikan. Dan yang paling aku suka Q-dees menggunakan 100% english languge untuk semua kids yg ada kerana selain aku yang menggunakan english dalam berkomunikasi dengan Q, teacher2 pon sama juga. So bg aku ini sgt baik! Akhir kata semoga Q sentiasa mempunyai minat yang tetap untuk berskola. Semoga anak2 kita menjadi anak indah akhlaknya.

No comments:

winzpink.blogspot.com


ShoutMix chat widget