Tuesday, November 01, 2011

3 hari di KPJ Pakar Perdana

Lokasi: KPJ Pakar Perdana, KB
Tarikh: 26-28 oct 2011

Depavali di hospital. Hee~
Walaupun tak sambut depavali, tapi sejarah hari itu aku, suami & Q bermalam di hospital selama 3 hari. Ni lah gara-gara anakanda Q terkena muntah, cirit dan demam pada hari sebelumnya. Al-kisah petang 25.10.2011 kami seperti biasa mengambilnya balik dari nursery. Lepas makan sempat kami ke pasar cina untuk mencari lauk-lauk segar.

Dalam perjalanan pulang Q tiba-tiba muntah dalam masa 15min sekali. Habis tudung dan baju aku kena haruman muntahnya. Hairan juga biasanya tak macam ni, suami berkata mungkin dia makan terlalu banyak sampai sendat perut. Yang pelik asyik muntah susu je, makanan tak de pulak. Tak pa la mungkin tak ada apa-apa. Sampai la rumah, Q masih muntah-muntah, melarat sampai ke malam. Lewat tengah malam bukan takat muntah lagi, malahan dah tahap cerry-berry dah. Hati mula tak sedap. Hingga jam 3pg aku dan suami berjaga sepanjang malam.

Bangun pagi esoknya, keadaan masih sama, cuma muntah dah berkurang.
Kami mengambil keputusan untuk bawa Q ke hospital. Sampai di hospital kami minta supaya Q di masukkan ke ward, supaya dia dapat penjaan rapi di sana. Oleh itu aku dan suami la peneman setia anakanda Q sepanjang 3 hari di sana. Q dijaga dengan rapi, alhamdulillah Q kini sihat dan aktif seprti biasa, yang penting Q dah kembali bercakap banyak macam selalu. Amin~


Doa mummy, semoga anakanda Q sihat-sihat selalu :)

3 comments:

antzgirl said...

heh..itu anak buah kesayangan saya.. mcm ne lah leh masuk spital ni.. Ya Allah.. sian riz.. duk masuk spital jek.. xpe. maklang doakan cepat sembuh k. muah.. miss u!

winzpink said...

Tq mak lang sbb bg kata2 semangat, sedih gak sbb ada org yg ckp menda kurang sedap ms rizq msk hosp. Huu~

ery said...

org sakit mmg klo makan rasa kurang sedap~

winzpink.blogspot.com


ShoutMix chat widget