Wednesday, December 05, 2012

Pilihan untuk berpantang: Set Bersalin Tanamera

Kali ni aku nak share pasal penggunaan set bersalin atau posnatal care set untuk ibu-ibu selepas bersalin. Kalu dulu aku menggunakan set bersalin dari Lessa Formula. Kali pertama pregnant memang tak tahu menahu sangat set apa yang sesuai, memandangkan sekarang ni banyak sangat set bersalin di pasaran. Masing-masing ada kelebihan dan khasiat tersendiri.

Pengalaman menggunakan set bersalin lessa formula masa tu main redah ja. Terpikat nak membeli sebab dari testimoni ramai yang mengatakan set ni penggunaannya cukup sampai 40 hari pantang. Tak membazir dan menjimatkan. Sebab kebanyakkan set lain banyak sangat jamu atau ubat yang terlebih-lebih dan tak terguna. Pengalaman guna set lessa formula ni bagi aku ok2 ja. Pil haruan dia bagus luka cepat baik, cuma aku pulak terkena sembelit. Barang-barang lain dalam set tu mcm krim sapu suma tu ok dan sedap diguna la. Harga 1 set termasuk tunku herba klo tak silap dlm RM370++ kot.


Untuk pregnant kali ini aku mulanya tercari-cari jugak set apa pulak yang aku nak cuba, Mulanya aku nak cuba set Nona Roguy (NR), memandangkan set ni agak femes, dan ramai yang kata klo amik set ni tak kena sembelit. Tapi problem lain yang aku dengar ramai yang amik set ni baby pulak yang terkena cirit, kebanyakkannya ramai yang mengahadapi masalah ni. Mungkin sebab set ni berasakan jamu dan tak sesuai untuk bayi yang menyusu. Oleh kerana aku memang berhasrat untuk menyusu baby aku sepenuhnya, so aku cancel-lah nak cuba set NR ni. Aku mula mencari set yang mesra breastfeed dan free *jamu. Jamu ni bagus sebenarnya untuk kesihatan dalaman kita, tapi untuk yang planning breastfeed memang tak sesuai untuk baby, risau baby akan panas dan perut meragam. Lagi pulak kalau anak terkena jaundis memang tak sesuai.

So cari punya cari aku pon terbaca 1 artikel dalam Pa&Ma, mengenai testimoni seorang ibu mengenai set bersalin Tanamera. Set ni macam baru la bagi aku, so apa lagi stat dari terbaca tu aku pun buat la reseach kaw2 punya la. Bila baca set ni free *jamu dan semua bahan2 dalam set ni berasaskan herba dan sesuai utk Bf mom. So bila dah masuk 7 bulan aku pun belilah dgn harga RM360. Apa yang best beberapa produk dalam set ni dah pun boleh diguna sejak hamil lagi. Aku dah pun stat guna dan hasilnya memang puas hati. Memang bau2 terasa bagai SPA dirumah. Harum....

Dalam set ni ada 11 item:
1. Feminine Herbal Wash
2. Herba Mandian
3. Tapel
4. Pilis
5. Bengkung
6. Teh Herba
7. Herba Massage Oil
8. Brown Soap
9. Lavender Spray
10. Herbal Body Scrub
11. Coconut Virgin Oil (VCO)

Produk yang boleh mula pakai semasa hamil ialah:

1. VCO- Mula pakai pada minggu ke-28 untuk urutan di bahagian premium, bertujuan untuk melembabkan dan melincirkan bahagian premium untuk memudahkan proses bersalin. Pada minggu ke-34 VCO boleh diminum 3 kali sehari bertujuan sebagai minyak selusuh untuk memudahkan proses bersalin. InsyaAllah. VCO ni jugak bagus untuk sapu pada perut untuk elakkan stretch mark.

2. Brown Soap- Ini yang sangat menjadi febret aku, bau herbal yang sangat harum. Sabun ni macam srub gak, bila pakai rasa badan betul-betul bersih dan boleh mengurangkan kesan-kesan hitam kulit di tengkuk, celah peha dan ketiak. Oleh kerana sedap sangat pakai sabun ni, aku plan nak borong lagi 3 ketul sebab aku memang guna setiap hari. Nak jimat punya pasal aku potong sabun ni jadi 3, 1 potong dapat la pakai dalam seminggu lebih. Kalau nak beli sabun ni secara asing, harga seketul RM15.

3. Herbal Massage Oil- Minyak urut herba, boleh la pakai klo ada sakit kaki ke pinggang ke. Memang best dan bau sangat harum. Minyak ni pon tak panas.

Ni je la yang aku dah stat guna, yang lain2 tu akan aku testimoni selepas guna semuanya habis nanti. Ini lah set yang aku beli, dapat free brown soap dan aku beli extra VCO.

Produk yang terdapat dlm set Tanamera

VCO & Herbal Massage Oil

Brown Body Soap (Kalau pakai confirm jatuh cinta la)




1 comment:

Mazni Azmi said...

Assalamu'alaikum Wrmbth Ery, wah bestnya set bersalin tanamera ni

Saya pun dah guna set bersalin nona roguy untuk anak first dulu. teruk abby saya kena demam kuning. Memang dah serik n nak cari set lain.

Selepas baca review tentang set bersalin tanamera,

Memang di kepala mazni terlintas yang set ni adalah

cara berpantang orang melayu yang di modenkan dalam pek baru

Siap pakai pilis dan mandi herba lagi tu.

Produk pun semua dari sumber semulajadi. Pakai minyak kelapa dara dan sebagainya

Set bersalin shaklee pula cara moden.

Dalam bentuk tablet je semua. Kecuali ESP dalam bentuk serbuk.

Cara melayu vs cara moden. emang lain kan. Orang putih makan pil je.

Orang melayu siap ada minyak urut, teh herba dan pilis untuk pulihkan kesegaran badan.

Saya sedang hamil anak kedua sekarang ni.

Sedang survey survey untuk set bersalin mana yang terbaik.

Selain set bersalin shaklee, ada juga dengar set tanamera ni bagus.

Kami sekeluarga dah amalkan produk shaklee untuk makanan tambahan

Cuma untuk bersalin belum sempat guna lagi.

Setahu saya kedua dua set tanamera dan shaklee bukan dari sumber jamu

jadi boleh terus guna selepas bersalin

Baca dari review kawan kawan pun ramai yang rekemen kedua dua set.

Nak pakai dua dua lari budget pulak nanti. Hehe

Apa pun terima kasih atas perkongsian

Set bersalin shaklee vs tanamera. Insyaallah sampai masanya terpaksa juga buat pilihan.

Memang lengkap bergambar dan berinformasi. seronok baca blog Ery ni

winzpink.blogspot.com


ShoutMix chat widget