Thursday, October 04, 2012

Maternity Support Belt-Temanku Sepanjang Hamil

Mungkin ada yang familiar dengan maternity support belt untuk pregnancy dan mungkin juga baru nak kenal atau lansung tak pernah tahu. Mungkin juga ada yang dah pun menggunakan belt ni. Hari ni aku nak kongsi pengalaman aku menggunakan belt ni. Hari ni masuk hari ke-3 aku pakai tak kira masa kat rumah atau pun kat luar. Aku tertahu pasal belt ni dalam majalah Pa&Ma keluaran Sept & Oct 2012. Terasa nak mencuba bila membaca kebaikan produk ini. Kebetulan pulak sejak preggy 5 bulan aku kerap mengalami sakit pinggang, terutama selepas buat kerja-kerja rumah. Sekarang dah 6 bulan makin kuat terasa sengal-sengal pinggang. Asal buat kerja berat sikit mesti sakit pinggang bukan kepalang. Sampaikan 'amens yokoyoko' menjadi bestfen aku sepanjang hari.

Bila dapat contact orang yang jual maternity belt tu, aku pon terus je beli. Dapat lah harga promo utk Oct RM160, dari harga asal RM190 termasuk postage. Bila dah dapat terus je balik pakai. Hari ni masuk hari ke-3 aku pakai. Ini antara perubahan yang aku rasa sejak gunakan belt ini:

 Mummy N Baby Maternity Support Belt


1. Sakit pinggang dah tak terasa.
2. Sengal perut berkurangan.
3. Perut rasa tersangatlah ringan.
4. Kaki tak sakit bila berjalan banyak.
5. Mudah melakukan kerja-kerja rumah.
6. Memudahkan aktiviti senaman kehamilan tanpa kekejangan perut dan sakit pinggang.
7. Duduk lama kat ofis pun tak jadi masalah.
8. Duduk lama atas lantai tanpa rasa sengal sana sini.
9. Dapat mengurangkan rasa kerap kencing.
10. Pinggang dan perut terasa sangatlah di-support ketika duduk dan berjalan.
11. Dan yang paling penting dapat melakukan ibadah solat dgn selesa terutama semasa ruku' dan sujud.


Beginilah rupa ketika dipakai 


Bak kata lain, sangatlah selesa dan memang belt ini patut menjadi teman baik semua ibu-ibu hamil terutama bila perut makin membesar dan sarat nanti. Belt ini juga boleh digunakan oleh ibu-ibu yang melahirkan anak secara pembedahan semasa berpantang. Untuk pengetahuan ibu-ibu juga belt ni sangat direkemen oleh gynae kepada ibu-ibu hamil. Bagi yang baru nak mencuba, jangan ragu-ragu lagi :)

3 comments:

Ida said...

Dear..
Kat mana ye nk dapat promo yg RM160 tue? still ada lagi ke rsnyer? Berminat nk beli juga.. ^_^

winzpink said...

U try ke link fb ni: http://www.facebook.com/MummynBaby?fref=ts

Kt situ ada ctc no :)

Cik IvaFarid said...

baguih...baguih... :)

winzpink.blogspot.com


ShoutMix chat widget