Wednesday, October 03, 2012

Dalam aku ada 'dia' versi ke-2

Asalamu'alaikum w.t.b.

Lama teramat la sangat tak ber-blog gara-gara pembawakkan budak sejak 6 bulan lepas. Nikmat & alhamdulillah syukur dengan rezki ini lagi, tapi tak tahannya alahan yang teruk bukan kepalang. Alhamdulillah masuk bulan ke-6 ni alahan dah semakin tak berapa ada. Tiba-tiba hari ni terasa macam nak menaip pulak. Tak ada apa yang nak di-share cuma pengalaman mengandungkan anak ke-2 ni. Alahan tak ada beza dengan anak pertama, cuma kali ini kena gagahkan diri untuk buat kerja rumah & uruskan anak sedia ada. Kalau dulu boleh baring 24 jam sebab blom ada anak yang nak diuruskan. Kih...kih...kih...


Kali ini anak ke-2 aku fully checkup dengan hospistal swasta dan dah pun pilih checkup dengan doctor yg aku plan untuk melahirkan nanti. Alhamdulillah so far so good la. Rasa tak sabar pulak yang deliver & berpantang. Hehehe....

Cuma beza kali ini aku lansung tak ambil ubat/ vitamin dengan hospital, malah sumanya 100% aku beli sendri dari luar dengan merujuk dari doctor terlebih dulu. Biasalah bila dah ada pengalaman anak sulung, masuk yang ke-2 ni kalau boleh nak yang terbaik untuk diri sendri & baby. Ubat hospital pun bagus cuma ikut keselesaan dan kemampuan masing-masing la.

Antara produk yang aku amalkan dari 2 bulan hamil ialah:

1. Set hamil dari Shaklee, alhamdulillah sepajang amik vitamin dari shaklee ni badan rasa sihat dan yang penting BP sentiasa berada dalam tahap yang baik. Kalau dulu masa 1st preggy asyik low BP je. Hiks. 1 lagi bila amik set shaklee ni berat badan semasa hamil macam boleh dikawal dan tak naik secara mendadak.


2. Bermula dari 12 minggu hamil aku mula amalkan set kehamilan dari Salindah. Alhamdulillah set ni juga banyak membantu. Cuma set ni mempunyai cara pemakanan mengikut minggu kehamilan kita. Aku terpikat dengan set ni sebab terjatuh cinta dengan testimoni yang dibaca dan testimoni dari kawan-kawan terdekat. Oleh kerana aku yang jatuh cinta, habis suma kawan-kawan yang dah preggy aku suggest untuk cuba set ni juga. Tak salah kalau mencuba, rezki mudah bersalin semua dengan izin Allah, aku cuma berusaha ke arah itu. Kalau nak baca testimoni menarik tentang salindah boleh lah baca kt sini: salindah.com


Selain itu aku banyak amalkan minum air masak, kurma, kismis & badam yang menjadi snek febret aku. Cukup la entry untuk kali ini. Kalau ada peluang lagi, banyak rasanya nak nak di kongsi :)

No comments:

winzpink.blogspot.com


ShoutMix chat widget